Czy będziesz świetnym zdalnym pracownikiem?


Sprawdź cechy, którymi wyróżniają się pracownicy zdalni – może i Ty będziesz jednym z nich?


1. Jesteś zorganizowany.

Oczywiście, każdy pracownik powinien teoretycznie być zorganizowany. W końcu, jeśli jesteś zdezorganizowany, nie będziesz w stanie wygenerować takiej samej wydajności jak lepiej zorganizowany pracownik. Kiedy pracujesz zdalnie, twoje umiejętności organizacyjne muszą być lepsze – inaczej ciężko będzie Ci się odnaleźć w takim świecie.

2. Jesteś aktywny w komunikowaniu się.

Kiedy pracujesz w zwykłym biurze, czasami ukrywasz się w swojej kabinie, aby uniknąć kontaktu z kolegami i szefem. To nie zadziała, gdy będziesz pracować zdalnie. Silne umiejętności komunikacyjne są niezbędne do odniesienia sukcesu, od przekazywania aktualizacji statusu innym współpracownikom po rozmowy z szefem. 

3. Możesz samodzielnie zarządzać.

Marzysz o tym, jak by to było móc pracować samodzielnie, bez widocznego szefa.  Chociaż może to brzmieć jak spełnienie marzeń, prawda jest taka, że zarządzanie sobą wymaga czasu na finezję. Aby być świetnym zdalnym pracownikiem, musisz być w stanie ukończyć swoje zadania na czas.

4. Nie masz nic przeciwko pracy samemu.

Plotkarscy współpracownicy, nieustanne dzwonienie telefonu, koledzy z niezdarnymi butami przebijają się obok Twojego stanowiska. Wszystkie te rzeczy, które sprawiają, że praca w tradycyjnym miejscu pracy jest uciążliwa, są sporne, gdy pracujesz na odległość.  Zdalni pracownicy doświadczają wyższego poziomu wydajności niż ich rówieśnicy z biura, ale zgłaszają również, że są bardziej samotni i czasami odczuwają poczucie izolacji. Jeśli więc chcesz pracować zdalnie, pamiętaj, aby zachować równowagę i pozostawać w stałym kontakcie ze współpracownikami, przyjaciółmi, rodziną.

5. Możesz rozwiązać problem.

Wszystko może pójść nie tak, gdy jesteś w pracy. Kopiarki ulegają awarii, programy przestają działać, a Internet może nagle odmówić posłuszeństwa. Gdy takie rzeczy się zdarzają, zwykle trzeba skontaktować się z działem IT lub kierownikiem biura, aby rozwiązać problem. W momencie pracy zdalnej to Ty jesteś odpowiedzialny za to wszystko. Nagle zamieniasz się w administratora, kierownika i osobę zajmującą się działem IT, gdy nagle przed ważną konferencją wszystko się psuje. Oczywiście to czarny scenariusz ale musisz być przygotowany na wszystko – pamiętaj o tym!

Bycie świetnym zdalnym pracownikiem oznacza, że ​​możesz poradzić sobie ze wszystkimi aspektami stanowiska, a także być w stanie dobrze pracować poza firmą. Nie martw się, jeśli nie masz wszystkich tych umiejętności miękkich - dobrą wiadomością jest to, że przy odrobinie praktyki możesz opanować te umiejętności i skutecznie pracować na odległość!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Umowy - pracownik