Czy będziesz świetnym zdalnym pracownikiem?
Sprawdź cechy, którymi wyróżniają się pracownicy zdalni – może i Ty będziesz jednym z nich?
1. Jesteś zorganizowany.
Oczywiście, każdy pracownik powinien teoretycznie być
zorganizowany. W końcu, jeśli jesteś zdezorganizowany, nie będziesz w
stanie wygenerować takiej samej wydajności jak lepiej zorganizowany
pracownik. Kiedy pracujesz zdalnie, twoje umiejętności organizacyjne muszą
być lepsze – inaczej ciężko będzie Ci się odnaleźć w takim świecie.
2. Jesteś aktywny w komunikowaniu się.
Kiedy pracujesz w zwykłym biurze, czasami ukrywasz się w
swojej kabinie, aby uniknąć kontaktu z kolegami i szefem. To nie zadziała,
gdy będziesz pracować zdalnie. Silne umiejętności komunikacyjne są niezbędne
do odniesienia sukcesu, od przekazywania aktualizacji statusu innym
współpracownikom po rozmowy z szefem.
3. Możesz samodzielnie zarządzać.
Marzysz o tym, jak by to było móc pracować samodzielnie, bez
widocznego szefa. Chociaż może to brzmieć jak spełnienie marzeń,
prawda jest taka, że zarządzanie sobą wymaga czasu na
finezję. Aby być świetnym zdalnym pracownikiem, musisz być w stanie
ukończyć swoje zadania na czas.
4. Nie masz nic przeciwko pracy samemu.
Plotkarscy współpracownicy, nieustanne dzwonienie telefonu,
koledzy z niezdarnymi butami przebijają się obok Twojego stanowiska. Wszystkie
te rzeczy, które sprawiają, że praca w tradycyjnym miejscu pracy jest
uciążliwa, są sporne, gdy pracujesz na odległość. Zdalni pracownicy
doświadczają wyższego poziomu wydajności niż ich rówieśnicy z biura, ale
zgłaszają również, że są bardziej samotni i czasami odczuwają poczucie
izolacji. Jeśli więc chcesz pracować zdalnie, pamiętaj, aby zachować równowagę
i pozostawać w stałym kontakcie ze współpracownikami, przyjaciółmi, rodziną.
5. Możesz rozwiązać problem.
Wszystko może pójść nie tak, gdy jesteś w
pracy. Kopiarki ulegają awarii, programy przestają działać, a Internet
może nagle odmówić posłuszeństwa. Gdy takie rzeczy się zdarzają, zwykle
trzeba skontaktować się z działem IT lub kierownikiem biura, aby rozwiązać
problem. W momencie pracy zdalnej to Ty jesteś odpowiedzialny za to wszystko.
Nagle zamieniasz się w administratora, kierownika i osobę zajmującą się działem
IT, gdy nagle przed ważną konferencją wszystko się psuje. Oczywiście to czarny
scenariusz ale musisz być przygotowany na wszystko – pamiętaj o tym!
Komentarze
Prześlij komentarz